چکیده :

جذب گسترده وسریع اینترنت، اینترانت، رادیو، تلویزیون و تلفن همراه نقش بالقوه تکنولوژی های ارتباطی اطلاعاتی در بهبود مشارکت بازار ونتایج رفاه برای کشاورزان در بازارهای تولیدات کشاورزی را برجسته کرده است. مطالعات تاثیر منابع مختلف تکنولوژی های اطلاعاتی ومخابراتی روی کیفیت و قابلیت اطمینان جریان اطلاعات بازار برای کشاورزان، مبتنی بر نظرسنجی مزرعه داران نشان از نقش اساسی پخش رادیویی و تلفن موبایل در فراهم سازی یک آگاهی گسترده تر نسبت به بازارها از طریق ارتقاء کیفیت جریان اطلاعات بازار برای کشاورزان می دهد. تکنولوژی را می تواند بعنوان بکارگیری دانش برای اهداف عملی نامید. در این زمینه، تکنولوژی اجازه می دهد تا افراد مؤثرتربوده و یا کارهایی را انجام دهند که قبلا امکان پذیر نبوده اند. برای بهره گیری از تکنولوژی، این نیاز دارد بصورت موفقیت آمیز با اهداف کلی توسعه کشور پیوند داشته باشد و برای حل مسائل اجتماعی- اقتصادی بکار گرفته شود. در این مقاله برخی از کاربردهای عملی تکنولوژی های سبز و اطلاعاتی و ارتباطی در تولید کشاورزی ارائه می شود.

کلید واژگان :

اینترنت، تلفن همراه، دانش و آگاهی و فناوری اطلاعات و ارتباطات،



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک