هدف پژوهش حاضر، بررسي ميزان استفاده دبيران دورهي متوسطه جنوب استان ايلام از استانداردهای حرفه ای می باشد. جامعه آماري شامل کليه دبيران دوره متوسطه جنوب استان ايلام (شهرستان های آبدانان، دره¬شهر و دهلران) در سال تحصيلي 1393 که تعداد 452 نفر، با نمونه آماری 137 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای پاسخگویی به مقیاس های پژوهش انتخاب شدند. روش این پژوهش توصیفی- پیمایشی و پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه 33 سوالي استانداردهاي حرفهاي استراليا (2011) است. جهت تجزيه و تحليل دادهها از آزمون t تک متغيره، آزمون گالموروف اسميرنف استفاده شد. نتايج نشان داد که استانداردهاي حرفه اي (شناخت دانش آموزان و يادگيري آنها، شناخت محتوا و آموزش آن، برنامهريزي براي تحقق آموزش يادگيري مؤثر، ايجاد و حفظ محيطهاي يادگيري امن و حفاظت شده) در دبيران متوسطه جنوب استان از وضعيت مطلوبي برخوردار بودند.
کلید واژگان :دبيران، دوره متوسطه، استانداردهاي حرفهاي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک