چکیده :

بررسی تجربیات گذشته نشان می دهد که تغییرات کسب و کار اغلب در نتیجه مدیریت صحیح فرآیند است. بنابراین اجرای مدیریت فرآیند باید به عنوان یک برنامه تغییر کسب و کار در بردارنده ی همه جنبه های مرتبط با پیشرفت سازمانی باشد. هدف اصلی از معرفی مدیریت فرآیند سازمانی افزایش کارایی و اثربخشی همه فرآیندهای سازمان است. ، افزایش رقابت در بازارها، شرکت ها را مجبور می کند تا رقابت پذیری خود را به طور مداوم بهبود بخشند. برای این کار، آنها باید نه تنها چرخه های طراحی محصوالت خود را به دلیل کارآمدی و پاسخگو بودن کنترل کنند، بلکه باید تعامالت بین افراد، فرآیندها و فناوری های درگیر در طراحی را نیز کنترل کنند. با این حال، با توجه به افزایش پیچیدگی محصوالت مشکل ساز است. یک راه حل، به کارگیری اصول مهندسی سیستم ها یک رویکرد بین رشته ای اثبات شده است که یک سازمان موثر را در قالب فرآیندها تعریف می کند. هدف این مقاله پاسخ به این سوال است که چگونه فرآیندهای منطبق با اصول مهندسی سیستم ها از جمله ویژگیهای کسبوکار را تعریف کنیم و چگونه بدانیم که آیا شرکت سازماندهی و مهارتهای الزم برای استقرار موفقیتآمیز آنها را دارد؟ برای شرکتهای بزرگی است که محصوالت پیچیده را طراحی میکنند، با این فرض که قابلیت همکاری، یعنی توانایی کارکردن با یکدیگر، یک عامل کلیدی استقرار است. این مقاله به ارایه یک مدل کارآمد در این حوزه می پردازد .

کلید واژگان :

استقرار فرآیندهای مهندسی سیستم ها؛ ؛ قابلیت همکاری؛ مدلسازی سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک