چکیده :

دنياي پيچيده امروز، عصر عدم تداوم لقب گرفته ست. رشد سريع و تكاملي دانش فني و تكنولوژي مجال استفاده از تجارب و راه حل هاي گذشته را از آدمي ربوده است. ديگر تجارب و راه حل هاي گذشته، براي مسائل جاري و آينده سازمانها كارگشا نيستند. يافتن رو شهاي خلاقانه با بكارگيري شيوه ها و ره يافت هاي بهتر، سريعتر و كم هزينه تر مي تواند زمينه هاي ايجاد توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را فراهم سازد. كارآفريني علم جديدي است كه در اقتصاد رقابتی و پر از تغییرات بنیادین امروز، به عنوان موتور و نیروی محرکه توسعه اقتصادی شناخته می شود. که می تواند سبب رشد و توسعه اقتصادی کشورها، افزایش بهره وری و رفاه اجتماعی شود. درک اهمیت و ضرورت توسعه کارآفرینی از سوی کارآفرینان برای بقاء، رشد و رقابت سازمان ها بسیار ضروری است. بنابراین برای کسب مزیت رقابتی و خلق ارزش های پایدار باید رویه های استراتژیک موثر بر کارآفرینی به منظور جستجوی فرصت های جدید در بازار مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله ابتدا به مفهوم کارآفرینی و منافع آن پرداخته شده است. سپس به بررسی رابطه کارآفرینی و رویه های استراتژیک و در انتها رابطه کارآفرینی و استراتژی رقابتی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که رویه های استراتژیک قادرند خلاقيت و پيگيری فرصت ها را فراهم کنند و می توانند بخش مهمی از فرآيند کارآفرينی باشند.

کلید واژگان :

کارآفرینی، ویژگی کارآفرینی، رویه استراتژیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک