چکیده :

بزرگترین عاملی که باعث رضایت شغلی می شود، فرصت رشد و توسعه شغلی کارکنان است که با معیارهای مختلف مانند آموزش و یادگیری ارتقا می یابد. عملکرد کارکنان بر نتیجه یک سازمان تأثیر می گذارد، به همین دلیل این وظیفه مدیران سازمانی است که از اهمیت آموزش و تأثیر توسعه بر عملکرد و ارزیابی کارکنان آگاه باشند. آموزش و توسعه کارکنان به سازمان در دستیابی به اهداف متنوعی مانند بهبود روحیه، احساس امنیت، مشارکت کارکنان و شایستگی های کلی لازم برای انجام یک کار خاص کمک می کند. علاوه بر این، مدیران ارشد سازمانی باید از رویکردهای سیستماتیک برای ارزیابی عملکرد کارکنان استفاده کنند که نتایج معمولاً بر اساس عوامل شخصی، سازمانی، محیطی، انگیزه، سطح مهارت، استعدادها یا ادراک نقش تعیین می شود. با فرصت های آموزشی و توسعه مناسب و همچنین رویکردهای موثر ارزیابی عملکرد کارکنان، کارکنان می توانند به سازمان در دستیابی به موقعیت رقابتی خود در بازار جهانی امروز کمک کنند. پیشرفت و رشد کارکنان به عنوان فرآیند فراهم کردن فرصت‌هایی برای کارکنان برای ارتقای دانش، مهارت‌ها و عملکرد خود در راستای اهداف و ارزش‌های سازمان و در ارتباط با علایق و نیازها تعریف می‌شود. از این نظر معیار رشد کارکنان بر یادگیری سازمانی تاکید دارد و در زمان نیازسنجی شده توسط سازمان، توسط یک گروه کارمند یا توسط یک نفر ارائه می شود و بر این فرض تاکید می کند که سازمان ها تا حدی پیشرفت خواهند کرد که افراد درون آن سازمان رشد و توسعه پیدا کرده باشند.

کلید واژگان :

آموزش نیروی انسانی، عملکرد کارکنان، معیارهای رشد کارکنان، توسعه سازمانی، رویکردهای آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک