چکیده :

تغييرات مداوم محيطي، بقا سازمان ها را به اشكار مختلف تهديد مي كند لذا بنگاهها جهت ادامه حيات خود نيازمند اتخاذ رويكرد استراتژيكي مناسب جهت حداكثر بهره برداري از فرصتهاي محيطي با توجه به نقاط قوت و ضعف خود هستند. عليرغم اينكه پژوهشگران بازاريابي و مديريت استراتژيك رابطه بين بازار مداري و كارافريني را با عملكرد سازماني در شركتهاي مختلف اشكار كرده اند اثربخشي چنين متغيرهايي بر نوراوري محصولات در بنگاههاي تجاري ايران كمتر مورد توجه قرارگرفته اند. با توجه به اهميت رويكردهاي بازارمحوري و كارافرين محوري در جهته بقا سازمان ها و مقابله با رقبا اين پژوهش با استفاده از داده هاي بدست آمده از بنگاههاي توليد كننده قطعات خودرو استان تهران درصدد بررسي تاثير اين متغيرها بر نواوري محصولات جديد مي باشد. نتايج پژوهش حاضر نشان ميدهد اگرچه ميزان حمايت مديران از نواوري محصول در بنگاههاي كارافرين محور و بازار محور داراي تفاوت معني داري است اما وجود تفاوت در ساير متغيرهاه از قبيل كيفيت محصول هم افزايي بازاريابي و تخصص در عرضه محصول جديد به بازار بين بنگاههاي فوق معنادار نمي باشد.

کلید واژگان :

كارافرين محوري، بازار محوري، نواوري محصولات، صنعت قطعه خودروسازي ايران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک