هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیرالگوی آموزش فراشناخت برپیشرفت انشانویسی دانش آموزان دخترپایه سوم راهنمایی می باشد . جامعه آماری شامل 241 نفر دانشآموز دختر پایه سوم راهنمایی شهر پاوه در سال تحصیلی93-92 بود که براساس فرمول کوکران تعداد 67 دانشآموز در خطای معیار 1/0 برای نمونه مورد مطالعه از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش از روش نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون، با گروه کنترل استفاده شده است که برای مقایسه کردن میانگین نمره درس انشا افراد مورد مطالعه و همچنین، برای مقایسه کردن میانگین نمرات دانش آموزان دختر قبل از آموزش و بعد از آموزش، از آزمون تی دو نمونه وابسته با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد. نتایج نشان داد که بین استفاده از الگوی آموزش فراشناخت و پیشرفت انشانویسی در ابعاد مختلف مانند: پیشرفت درکمی، زیبایی نویسی، جمله نویسی، قواعداملایی، نشاط و شوق در کلاس انشا، تغییر خودپنداری دانش آموزان درمورد کلاس انشا، مشارکت دانش آموزان با معلمان، آشنایی معلمان با دیدگاه های مختلف و .. رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان :فراشناخت، پیشرفت انشانویسی، دانش آموزان دخترراهنمایی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143211609445805
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اوّلین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی،آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
- برگزار کنندگان : تهران
- تاریخ ثبت : 1394/02/30 14:31:34
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 320
- تعداد فروش : 0