چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیرالگوی آموزش فراشناخت برپیشرفت انشانویسی دانش آموزان دخترپایه سوم راهنمایی می باشد . جامعه آماری شامل 241 نفر دانش‌آموز دختر پایه سوم راهنمایی شهر پاوه در سال تحصیلی93-92 بود که براساس فرمول کوکران تعداد 67 دانش‌آموز در خطای معیار 1/0 برای نمونه مورد مطالعه از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش از روش نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون، با گروه کنترل استفاده شده است که برای مقایسه کردن میانگین نمره درس انشا افراد مورد مطالعه و همچنین، برای مقایسه کردن میانگین نمرات دانش آموزان دختر قبل از آموزش و بعد از آموزش، از آزمون تی دو نمونه وابسته با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد. نتایج نشان داد که بین استفاده از الگوی آموزش فراشناخت و پیشرفت انشانویسی در ابعاد مختلف مانند: پیشرفت درکمی، زیبایی نویسی، جمله نویسی، قواعداملایی، نشاط و شوق در کلاس انشا، تغییر خودپنداری دانش آموزان درمورد کلاس انشا، مشارکت دانش آموزان با معلمان، آشنایی معلمان با دیدگاه های مختلف و .. رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

فراشناخت، پیشرفت انشانویسی، دانش آموزان دخترراهنمایی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک