چکیده :

اسطوره عبارت است از روایت یا جلوه ای نمادین درباره ی ایزدان، فرشتگان، موجودات فوق طبیعی و به طور کلی جهان شناختی است که یک قوم به منظور تفسیر خود از هستی به کار می بندد. اسطوره به معنی « روایتی که جنبه افسانه ای محض دارد.» این تلقی گمراه کننده است، چنین برمی آید که اسطوره ها را باید داستان های نیمه واقعی پنداشت... آنچه مهم است صحت تاریخی داستان ها نیست، بلکه مفهومی است که برای معتقدان آن ها در بردارد. یکی از خصوصیات مهمی که در صنعت بازیسازی مطرح است، مساله نمادپردازی یا سمبولیسم می-باشد. اسطوره ابزار محکمی، در دست مدیرپروژه بازی رایانه ای می باشد. هر کدام از خطوط، نقوش، رنگ ها، حرکات و اعمال شخصیت¬های درون یک بازی رایانه ای می توانند معانی عمیقی را در بر داشته باشند و مدیر پروژه با مهارت و زیرکی با کمترین حرف یا حرکت، بیشترین مطالب را در بازی رایانه ای بازگو می کند. یک سازنده بازی می تواند خالق اسطوره نیز باشد، به شرط اینکه اسطوره پیشین خود را بشناسد، آنگاه اسطوره ای خلق کند که بازگوکننده ی دنیایی از فرهنگ و تمدن ما برای آیندگان باشد.

کلید واژگان :

اسطوره، هنر، صنعت بازیسازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک