چکیده :

این پژوهش تأثیر متغیرهای (فرهنگ، سهولت و دسترسی، جاذبه‌ها و آب و هوا، قیمت و امکانات، محل اقامت) را بر رضایت کل گردشگران داخلی شهر شیراز با استفاده از تئوری راف مورد ارزیابی قرار داده است. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و با توجه به نحوه¬ی گردآوری داده¬ها در زمره‌ی تحقیقات توصیفی- پیمایشی است. جهت استخراج داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده است که داده‌های استنباطی با استفاده از نرم افزار rose2 تجزیه و تحلیل شده‌اند. نتایج بیانگر این می‌باشند که بین تمامی متغیرهای شرایط با متغیر تصمیم(رضایت کل گردشگران) ارتباط معناداری وجود دارد و معیارهای (برخورد مهمان‌نوازانه مردم شیراز با گردشگران، رویدادهای فرهنگی این شهر، دلیل انتخاب این مقصد به علت وجود جاذبه‎های تاریخی و فرهنگی، قیمت هتل‌ها) به ترتیب بیشترین اهمیت را نسبت به سایر معیار‌های رضایت دارا بودند. همچنین نتایج نشان داد که سطح رضایت کل گردشگران از سفر به شهر شیراز نسبت به تمامی معیارهای رضایت در سطح موافقم قرار دارد.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات، مجموعه های نادقیق، خرسندی، بازاریابی مقصد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک