چکیده :

در این مقاله تلاش بر این شد تا با تبیین و تعریف از اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی بدین صورت که این دو مفهوم سبک زندگی به اصطلاح جدید که پایه و اساس آن را دین و دستورات دینی و اجرای آن را حاکمان دینی بر عهده دارند با هدفی واحد و مستمر پویا در جهت مقابله و رویارویی با تحریم های مالی، سیاسی و فرهنگی فعال و نعطاف پذیر و نقشی پیشگیرانه را ایفا می کند. با هدفی در جهت تغییر و اصلاح مصرف در سطح فردی و اجتماعی را می طلبد. با گستردگی فعالیت های سازمان ها و ورود و خروج نیروی انسانی (سرمایه انسانی) به شکل استخدام و بازنشتگی نیاز به تشکیل کارگروهی جهت ثبت و بایگانی اطلاعات کارکنان یک تشکیلات را لازم می داند که هدف آن ذخیره تجربیات و آموزش هایی که مورد نیاز به صورت اسناد و فایل های الکترونیکی و فراهم کردن زمینه برای تبادل و انتقال اطلاعات با امنیت مناسب باشد که از تجربیات یک فرد شروع می شود تا به تفاهمات افراد یک سازمان، که صرفه جویی بالایی در وقت و همچنین هزینه های هنگفت آموزش پرسنل جدید را تا حدودی کاهش می دهد که زمینه لازم برای این هدف فرهنگ سازی مستمر و پیوسته کارکنان را می طلبد که معمولا با محدودیت ها یا موانعی مانند مقاومت فرهنگی، عدم اطلاعات کافی، ترس از ورود به عرصه می باشد که با برنامه ریزی در طبقات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از سوی مدیران رده بالا و رهبران سازمانی به خودی خود رفع می گردد

کلید واژگان :

مدیریت دانش، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، بهره وری، نظریه مصرف



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک