شتاب و رشد تکنولوژي در ارائه آموزش در جهت دستیابی به یک یادگیري مناسب از مهمترین فعالیتهاي متخصصان در حوزه آموزش م یباشد و هدف اصلی آنها این است تا بتوان راهی مناسب را براي ارائه بهترین نوع آموزشها بدست داد. بر همین اساس در این پژوهش هدف تعیین تاثیر آموزش با بر افزایش خودکارآمدي کارآموزان مراکز آموزش فنی وحرفه اي می باشد. روش پژوهش شبه تجرب ی و با (TRIZ) تکنیک حل مساله به روش نوآورانه درنظرداشتن گروه آزمایش و کنترل می باشد که در بین مراکز آموزش فنی وحرفه اي استان کردستان انجام گرفت. ابزارگردآور ي اطلاعات استفاده از وارد شد و در دو بخش توصیفی و استنباط ی داده ها تحل ی ل گشت. یافته ها SPSS پرسشنامه خودکارامدي شرر بود و در پایان داده ها در نرم افزار نشان داد که آموزش به روش حل مساله به روش ابداعانه تاثیر مثبت و معنی دار بر افزایش خودکارامدي کاراموزان مراکز آموزش فن ی وحرفه ا ي دارد. استفاده از این روش آموزشی می تواند در بهبود وضعیت آموزش هاي مهارتی و ایجاد تحول در این زمینه تاثیرات مثبتی داشته باشد.
کلید واژگان :خودکارآمدي، فنی وحرفه اي، کارآموز، تریز، تکنیک حل مساله به روش نوآورانه
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143495428524393
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزي و اشتغال
- برگزار کنندگان : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
- تاریخ ثبت : 1394/04/01 10:54:45
- ثبت کننده : حبیب الله حسن زاده
- تعداد بازدید : 245
- تعداد فروش : 0