این پژوهش به منظور بررسی مقایسه ای سه روش آموزشی فعال ، غیر فعال ، آزمایشگاهی در تدریس درس علوم تجربی دوره متوسطه او ل صورت گرفته است جامعه آماری این پژو هش را دانش آموزان کلاس هفتم شهرستان ارو میه از آ ذربایجان غربی در سال تحصیلی93-92 با 39 کلاس تشکیل می دهند. از این مجموعه سه کلاس به شیوه تصادفی انتخاب شدند و به تصادف در گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند . برای جمع آوری اطلاعات از طرح پیش آزمون و پس آزمون وبرای تعدیل گروهها از یک آزمون هوش استفاده شد . اطلاعات جمع آوری شده با کمک آزمونهای تحلیل واریانس یکطرفه L.S.D و t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .یافته ها و نتایج بدست آمده نشان داد که تفاوت معنی داری بین میانگین های پیشرفت تحصیلی سه گروه وجود داردو روش آموزشی فعال ، موثرترین شیوه آموزش درس علوم تجربی بویژه در دوره متوسطه پایه هفتم در مقایسه با دو روش آزمایشگاهی و غیرفعال است.
کلید واژگان :فعال ، غیر فعال ، آزمایشگاهی ، کلاس هفتم ، علوم تجربی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143522582059562
- سال انتشار : __93
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی وروان شناسی ومطالعات اجتماعی وفرهنگی
- برگزار کنندگان : مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار
- تاریخ ثبت : 1394/04/04 14:20:20
- ثبت کننده : شعله کیا
- تعداد بازدید : 310
- تعداد فروش : 0