چکیده :

روسازی یکی از سرمایه های مهم هر کشور است و ایجاد و نگهداری آن یکی از هزینه بر ترین مسئله شهرداری ها است. این مسئله باعث شده است تیم اجرایی توانمندی در این زمینه مسئولیت اجرای آن را بر عهده بگیرد اما عدم دقت به معیارهای محیطی در طراحی از یک سو و کم توجهی به نظارت کامل بر فرآیند اجرا از انتخاب مصالح تا انتخاب پیمانکار از سوی دیگر سبب شده، تا عمر مفید روسازی آسفالتی در مشهد از 20 سال به 2 سال و یا حتی کمتر کاهش یابد. بعد از تحقیقات و مصاحبه های مختلف با مدیران مسئول پیشنهاد تغییر الگوی نظارتی منطقی به نظر رسید. برای رفع این مشکل در این مقاله پیشنهاد می شود که تیم نظارتی شامل اعضای اجرایی و اعضا متخصص و اعضای بهره بردار تشکیل شود تا پاسخگوی این کمبود ها باشند. برای سهولت و قانون مندی نظارت نیز پیشنهاد می شود که با تهیه چک لیست نظارتی بر فرآیند انجام عملیات آسفالتی این نظارت را سازمان یافته تر انجام دهند.

کلید واژگان :

نظارت پروژه های آسفالتی ، چک لیست ، تیم نظارتی ، معاونت حمل و نقل ، معاونت فنی و عمران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک