چکیده :

در سال¬های اخیر با ظهور برند و عوامل موثر بر آن سازمانها از برند برای موفقیت وپیشرفت سازمان استفاده می کردند. که این یک فرصت خوبی برای برای فروش سازمان می باشد. یکی از مشهورترین مفاهیم بازاریابی که امروزه به طور گسترده توسط محققان مورد بحث قرار گرفته ارزش ویژه برند است .که از دلایل مهم شهرت نقش استراتژیک ومهم ارزش ویژه برند در تصمیات مدیریتی وایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها می باشد . ارزش ویژه برند سازمانها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازارخود مبلغ بیشتری را نیز دریافت کنند. ارزش ویژه برند باعث افزایش کارایی وسودآوری وتمایز در قیمت می شود. در این پژوهش پس از بررسی 70مقاله وانتخاب 39 مقاله از بین آنها با توجه به جدید بودن وجلوگیری از تکرار موارد مشابه به معرفی شاخص های موثر بر ارزش ویژه برند اقدام شده است .شاخص های استخراج شده در نه بعد تبلیغات، قیمت، وفاداری، کیفیت درک شده، آگاهی از برند، تعهدات به برند، رضایت از برند، اعتماد، تجربه مشتری، دسته بندی شده است .در بین این نه بعد بعد شاخص اصلی قیمت بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است وهم چنین در این مقاله به طراحی مدل مفهومی وشناسایی مسیر استراتژیک شاخص های اصلی وفرعی وزیر شاخص هایی تقسیم بندی شده است ودر بین این شاخص ها قیمت بیشترین وزن واهمیت را دارد.

کلید واژگان :

ارزش ویژه برند - تبلیغات -قیمت - مدل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک