چکیده :

مقدمه: مديران با اتخاذ سبک رهبري مناسب براي هدايت کارکنان خود با توجه به فرهنگ حاکم بر سازمان و بلوغ سازماني، ميل و رغبت کارکنان را به تلاش و کوشش و کارآيي هرچه بيشتر رهنمون مي سازند. هدف از پژوهش حاضر بررسي ارتباط سبک رهبري مديران مدارس با کارآيي معلمان تربيت بدني شهرستان گرمي است. روش شناسی: بدين منظور 56 نفر از معلمان تربيت بدني زن و مرد و 400 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمايي به عنوان نمونه به صورت تصادفي خوشه اي انتخاب شدند ابزار اندازه گيري مورد استفاده در اين تحقيق پرسشنامه سبک رهبري مديران مدارس و پرسشنامه کارآيي معلمان تربيت بدني است که از روايي و اعتبار بالايي برخوردارند. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي (محاسبه ميانگين، درصد و انحراف استاندارد) آمار استنباطي (آزمون هاي خي دو،t- test)استفاده گرديد. یافته ها: حاصل از محاسبات آماري نشان داد که بين سبک رهبري مديران مدارس و کارآيي معلمان تربيت بدني رابطه معني داري وجود دارد.

کلید واژگان :

سبک رهبري- کارآيي- مديران مدارس- معلمان تربيت بدني



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک