چکیده :

یکی از اساسی ترین اصول ایجاد ارتباط سالم و اثرگذار با سایر افراد، رعایت و اهمیت به اصول اخلاقی انسانی است، ولی در جهان امروز بدلیل زندگی پیچیده ماشینی و برقراری وسیع ارتباطات در محیط مجازی و عدم توجه به ابعاد معنوی و روحی انسان، بسیاری از اصول اخلاقی در میان افراد جامعه مورد توجه قرار نمیگیرد و عدم توجه به اصول اخلاقی باعث ایجاد فاصله بین انسان و صفات انسانی می شود. به همین دلیل در یک سازمان آنگونه که انتظار میرود، به سوی اهدافش پیش نمیرود، زیرا اصول اخلاقی مورد توجه قرار نمی گیرد .در این مقاله سعی شده است که تاثیری که اخلاق بر مدیریت منابع انسانی می گذارد، نقش اخلاق از دید اسلام و غرب و اهمیتی که اخلاق در به ثمر نشستن یک کار گروهی دارد را بررسی کنیم .برای درک بهتر این مبحث در ابتدا بطور مختصر تعاریفی از اخلاق و مدیریت منابع انسانی ارائه خواهیم نمود و به نحوه ارتباط این دو علم و نقش اساسی اخلاق در مدیریت منابع انسانی می پردازیم. سپس خواهیم دید که اگر اخلاق را در اداره یک سازمان به کار نبریم، با چه مشکلاتی مواجه خواهیم شد زیرا اخلاق و انسان دو رشته ناگسستنی از یکدیگر هستند.

کلید واژگان :

ارتباط سالم، اصول اخلاقی،ابعاد معنوی، اهداف، اسلام.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک