چکیده :

کارآفرینی نیروی محرکی است که در نقش یافتن فرصت‌های استفاده نشده در بازار، به دنبال ایجاد تعادلی جدید در بازار می‌باشد. امروزه توسعه کارآفرینی برای دستیابی به ثروت، رفاه و اشتغال به امری اجتناب ناپذیر برای همه کشورها تبدیل شده است. لذا شناخت کارآمدترین مدل‌ها جهت اقدام به این امر اهمیت ويژه‌ای یافته است. برای دستیابی به این هدف، در این مقاله برای كارآفرینی دو دسته مدل‌های محتوایی و فرآیندی ارائه شده است. در مقاله حاضر، در زیرمجموعه مدل‌های فرایندی مدل بای گریو به دلیل در برداشتن عوامل شخصیتی، عوامل محیطی و رخدادهای سرعت زا از سایر مدل‌ها جامع‌تر می‌باشد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، ویژگی‌های کارآفرین، مدل محتوایی، مدل فرایندی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک