چکیده :

مشتريان در هر سازماني چه توليدي چه خدماتي، مهم‌ترين عامل براي حفظ و رشد سازمان محسوب مي‌شوند. چنان چه سازماني در جلب رضايت و وفاداري مشتريان موفق شود و بتواند آنان را حفظ كند زمينه‌ي رشد و بقاي طولاني مدت خود را مهيا كرده است. تحقيقات نشان داده است كه وقتي روابط مشتريان با يك شركت ادامه يابد، سود شركت به شدت افزايش مي‌يابد. بر اين اساس هدف از تحقيق حاضر بررسي جو اخلاقي موجود در بيمه دانا استان گيلان و تاثير آن بر مشتري و وفادارسازي آنان در يكي از بخش‌هاي مهم پوشش بيمه‌اي يعني بيمه زندگي است. مقاله حاضر يك مطالعه‌ي توصيفي است كه به روش پيمايشي انجام شده است. جامعه‌ي آماري اين تحقيق بيمه‌گذاران بيمه زندگي بيمه دانا در نمايندگي‌هاي مختلف اين بيمه در سطح استان گيلان هستند. در اين تحقيق تعداد 220 پرسشنامه ميان بيمه‌گذاران شركت بيمه دانا پخش گرديد كه تعداد 183 پرسشنامه قابل تحليل جمع‌آوري گرديد. نتايج پژوهش بيانگر آن است كه وجود جو اخلاقي مناسب از سوي بيمه تاثير مثبت و معناداري بر وفاداري مشتري داشته است.

کلید واژگان :

اخلاق، وفاداري، بيمه زندگي، بيمه دانا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک