هزارة جديد دربردارنده تحولات پيچيده وپرشتاب در تمامي عرصهها از جمله علم و فناوري ميباشد و ميتوان از آن به عنوان «عصر خلاقيت، نوآوري و كارآفريني» ياد كرد. امروزه كارآفريني توأم با نوآوري و ظهور انديشه نو و خلاقيت به ضرورتي اجتنابناپذير تبديل شده است. اين ضرورت از آن رو به وجودآمده كه فضاي رقابتي مثبتي بين سازمانها ايجاد شده است و خلاقيت به عنوان وجه تمايز سازمانها از يكديگر، اهميت پيدا ميكند. هدف اين پژوهش، تحليل فرايند كارآفريني و خلاقيت در مقوله بازاريابي است كه جهت دستيابي به اين مهم، پس از ارائه تعريفي از بازاريابي، كارآفريني و خلاقيت، به تشريح بازاريابي كارآفرينانه و خلاق پرداخته شده است. ضمن بحث بازاريابي كارآفرينانه، به مفهوم شناسي اصطلاح بازاريابي كارآفرينانه و ابعاد محوري اين مقوله نگاهي گويا داشتهايم و در چارچوب بازاريابي خلاق، مراحل، شرايط و اصول خلاقيت شرح داده شده است. نتيجه اينكه در بسط مفهوم بازاريابي كارآفرينانه، صرفاً خدمترساني به مشتريان كافي نيست، بلكه هدايت آنان به سمت ايجاد بازارهاي جديد امري مهم است. ديگر اينكه نوآوري و تبديل يك ايده خلاق به محصول و خدمت، روحي است كه در كارآفريني دميده شده و ميتوان ادعا كرد كه كارآفريني بدون خلاقيت وجود ندارد.
کلید واژگان :ريابي، كارآفريني، خلاقيت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143763618335428
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی مدیریت ، اقتصاد ، حسابداری و علوم تربیتی
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور واحد نکا و شرکت علمی پژوهشی و مشاوره ای آینده ساز
- تاریخ ثبت : 1394/05/01 11:53:03
- ثبت کننده : عباس آزادی
- تعداد بازدید : 285
- تعداد فروش : 0