چکیده :

هدف از اين پژوهش بررسي وضعيت موجود قابليت يادگيري سازماني كاركنان بندر نوشهر بود. پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و بر اساس ماهيت و روش از نوع همبستگي بود. جامعه آماري پژوهش را كاركنان اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران مستقر در بندر نوشهر با حداقل تحصيلات ليسانس به تعداد 167 نفر تشكيل مي داد، كه از اين تعداد بر اساس فرمول كوكران تعداد 115 نفر به روش تصادفي ساده به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه قابليت يادگيري سازماني چو و همكاران(2013) با 25 پرسش است. روايي پرسشنامه ها به صورت صوري مورد تاييد قرار گرفت و پايايي پرسشنامه نيز به روش آلفاي كرونباخ 0/922 بدست آمد، كه نشان از قابليت اعتماد بالاي پرسشنامه مي باشد. با توجه به نرمال بودن توزيع داده هاي آماري، به منظور بررسي فرضيه ها از آزمون تي استيودنت استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان داد كه قابليت يادگيري سازماني كاركنان اين اداره كل در وضعيت مطلوبي بوده و از بين مولفه هاي آن فعاليت ها و چشم انداز مشترك بيشترين مطلوبيت را نسبت به ساير ابعاد دارد. در پايان نيز بر اساس يافته هاي حاصل از تجزيه و تحليل داده هاي آماري نسبت به ارائه راهكارهايي جهت بهبود وضعيت موجود اقدام شد.

کلید واژگان :

يادگيري سازماني، رهبري، قابليت، بندر نوشهر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک