چکیده :

باتوجه به هدف پژوهش بررسي عوامل رواني، اجتماعي موثر در مصرف گرايي وتجمل گرايي و يافتن عوامل و جستجوي راهكارهايي براي كاهش اين امر 120 نفر از دانشجويان، كارمندان و بازاريان شهر اروميه به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. نتیجه تحقیق نشان داد که 1- مردان بيشتراز زنان تمايل به تجمل و مصرف دارند. 2- تمام قشرها گرفتار تجمل‌گرایی و مصرف نادرست هستند. درحالت كلي مصرف گرايان و تجمل گرايان از لحاظ رواني - اجتماعي افرادي برون گرا بوده و در باطن دچار مشكلات بسياري هستند كه خود قادر به حل اين معضل نبوده و در بيشتر مواقع از آن آگاهي ندارند.

کلید واژگان :

مصرف گرايي، تجمل گرايي، عوامل رواني، عوامل اجتماعي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک