چکیده :

بازارياب ها با استفاده از ابزار‌هاي گوناگون مي‌كوشند واكنش‌هايي را كه بازارهاي مورد هدف نشان خواهند داد، شناسايي كنند. در تحقیق حاضر سعی داریم تا با تحقیقی توصیفی- پیمایشی ازطریق اطلاعات کتابخانه‌ای، میدانی و توزیع پرسشنامه اثر 4 پی را بر افزایش سهم بازار ماهیان پرورشی بررسی کنیم. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان و کوهن 120 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت های تعاونی پرورش دهنده ی ماهی در استان مازندران انتخاب شده است. بنابراین یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تنظیم شده است که از نرم افزار لیزرل برای بررسی فرضیات تحقیق و سنجش معادلات ساختاری به کار گرفته شده است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که شرکت های تعاونی پرورش دهنده ی ماهی در استان مازندران در ابعاد محصول، قیمت و ترفیع فعالیت مناسبی دارند ولی از کانال توزیع مناسبی بهره نمی برند. لذا در بعد کانال نوزیع پیشنهاد شده است به منظور خروج از این وضعیت و بهبود شرایط، به مولفه های مدیرت توزیع و استفاده از نیروهای آموزش دیده در این بخش، بهبود وضعیت جایگاه های عرضه مستقیم محصولات و مکان های فروش ماهی و بازارهای فروش که میزان به کارگیری آن ها در کم ترین سطح بوده است، توجه ویژه ای مبذول گردد.

کلید واژگان :

سهم بازار، آمیخته بازاریابی، ماهیان پرورشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک