چکیده :

بیمه محصولی است که مشتری قادر به دیدن یا لمس کردن آن نیست. همین مسئله عاملی است که فروش بیمه را با مشکل مواجه می‌کند. شرکت های بیمه برای موفقیت در فروش باید روشی را در نظر بگیرند که متناسب با آن وضعیت، قابل اجرا و کاربردی باشد. امروزه سازمان ها درپی جذب و حفظ مشتریان، با اين مشكل مواجه مي شوند كه آن ها، بسيار قدرتمند، باهوش و دست نيافتني شده اند. حال بايد دانست كه بازاريابي براي رفع اين مشكل چه راه حلي خواهد داشت، شیوه اصولی بازریابی چیست و بازاریابان چه رفتاری باید داشته باشند. در مقاله حاضر پس بیان مسئله و اهمیت بازاریابی صنعت بیمه، مستند به مرور ادبیات موضوعی مربوط، به استخراج شباهت های بین آنها شامل مشتریان، اطلاعات بیمه ای و شیوه های نوین بازاریابی و تفاوتها شامل علل فروش ناموفق، عوامل اصلی فروش و بازاریابی اینترنتی پرداخته شده است. در پایان نتیجه-گیری شده است که بازاریابی نقش مهمی در توسعه و نهادینه شدن بیمه در جامعه دارد. همچنین ارائه اطلاعات درست و مشاوره صحیح به بیمه گذاران و استفاده از بازاریابی نوین، از راه های افزایش فروش و عدم بازاریابی حرفه ای و ناآگاهی از مزایای بیمه، از علل کاهش فروش خواهد بود

کلید واژگان :

بازاریابی، بیمه، مشتری، فروش، صنعت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک