چکیده :

عواملی مانند جهانی شدن، رقابت و رشد فناوری، اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار و ... همگی موجب گردیده است که سازمان ها به منظور بقاء، حفظ مزیت رقابتی، افزایش بهره وری و رشد و در نهایتبهره گیری از فرصت ها و باقی ماندن در گردونه رقابت به دنیای کارآفرینی وارد شوند. کارآفرینی در سازمان ها تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد که در این میان می توان با شناسایی و تقویت عوامل درونسازمانی به فراهم سازی شرایطی مناسب در راستای پرورش و گسترش کارآفرینی در تمامی سطوح سازمان کمک نمود و در نهایت موجب شکوفایی، موفقیت و بقای سازمان گردید. این مقاله به بررسی وشناسایی عوامل درون سازمانی تاثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی می پردازد. مقاله حاضر از نوع تحقیقات بنیادی نظری و با استفاده از روش توصیفی می باشد. همچنین مطالعات به صورت کتابخانه ای و ابزار گردآوری اطلاعات از طریق فیش برداری بوده است

کلید واژگان :

کارآفرینی سازمانی ٬ ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی ٬ عوامل درون سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک