چکیده :

این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر عدم تمایل دبیران به تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش از دیدگاه دبیران دوره راهنمایی انجام گرفته است. با توجه به ماهیت و هدف، این تحقیق از نوع توصیفی- کاربردی به شیوه پس رویدادی است. جامعه آماری شامل کلیه دبیران دوره راهنمایی شهرستان نکا در سال تحصیلی 94-93 ، تعداد 324 نفر می باشد که با استفاده از جدول کرجسی- مورگان متناسب با جامعه آماری، تعداد 176 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ 0.85 مورد سنجش و تایید قرارگرفت، تحلیل داده ها به وسیله آزمون مجذور کای و با استفاده از نرم افزار spss صورت گرفته است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین وضع اقتصادی و معیشتی دبیران، عدم حمایت مسئولان از نتایج تحقیقات، عدم تشویق دبیران پژوهنده، میزان رضایت شغلی دبیران، عدم دسترسی به اطلاعات و منابع آموزشی با تحقیق گریزی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

تحقیق، آموزش و پرورش، دبیران، دوره راهنمایی، شهرستان نکا.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک