یادگیرندگان نسل دیجیتال امروزی از محیطهای یادگیری یک طرفه انتقال اطلاعات راضی نبوده و به دنبال محیطهای یادگیری می شتابند که این محیطها با آنها تعامل داشته و در فرایند یادگیری هر چه بیشتر درگیر شوند. در روش های آموزشی مرسوم این بعد آموزش مورد غفلت واقع می شود ولی با بکارگیری تکنولوژی های نوین در آموزش و یادگیری می توانیم از ظرفیت های تعاملی آنها استفاده کرده و یادگیرندگان را بصورت فعال در فرایند یادگیری درگیر کنیم. بازی های رایانه ای یکی از این تکنولوژی هاست که برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد. روش پژوهش از نوع مطالعه توصیفی - کتابخانه ای بوده و از طریق مرور پیشینه ها گردآوری شده است. این مقاله با معرفی الگوی DODDEL بیان می کند که چگونه بازی های رایانه ای آموزشی را طراحی کرده و در فرایند آموزش و یادگیری بکار بگیریم و در نتيجه آموزش و يادگيري هيجان انگيز و لذت بخشي را براي يادگيرندگان فراهم كنیم.
کلید واژگان :بازی، بازی رایانه ای، بازی رایانه ای آموزشی، الگوی طراحی بازی های رایانه ای آموزشی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145260799967574
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی رویکردهای کاربردی و پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت
- برگزار کنندگان : انجمن پژوهش های علوم اجتماعی
- تاریخ ثبت : 1394/10/22 17:43:19
- ثبت کننده : حجت دهقانزاده
- تعداد بازدید : 364
- تعداد فروش : 0