چکیده :

مروزه مسأله اساسی در آموزش، دستیابی به اطالعات بیشتر نیست؛ با توجه به انفجار اطالعات و پیشرفتهای ارتباطی، هدف؛ توانمندسازی افراد و ارائهی راهبردهايی است تا آنها بتوانند اين حجم زياد و عمیق اطالعات رانقد و بررسی نمايند. با چنین هدفی، تنها راه حل طوالنی مدت، ايجاد محیطی وبرنامه درسی است نحوه يادگیری را بیاموزند. بدين ترتیب، تمرکز آموزش به طرف ارتقاء تفکر انتقادی و توانمندی آموزش مادامالعمر تغییر می يابد)گريسون و اندرسون، 4002(. برنامه درسی تحصیلی از تاثیرگذارترين مولفه ها روی تفکر انتقادی می باشد. مهارت تحلیل عینی اطالعات و تجارب را تفکر انتقادی نامیده اند. در حالی که تفکر انتقادی، تفکری تحلیلی است و دربرگیرندة شناسايی، ارزشیابی و جدل کردن است.

کلید واژگان :

برنامه درسی، تفکر، تفکر انتقادی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک