چکیده :

دگرگوني هاي پرشتاب جهان امروز، شرايط و چالش هاي نويني را فرا روي آموزش عالي قرار داده است. براي رويارويي با اين شرايط و چالش ها، توسعه قابليت هاي کارآفريني دانش آموختگان دانشگاه ها امري ضروري و اجتناب ناپذير است. دانشگاهها مجبورند به سمت کارآفريني حرکت کنند تحقيق حاضر از نظر هدف جزء پژوهش هاي کاربردي و از نظر کنترل متغييرها از نوع غيرتجربي به صورت همبستگي مي باشد. نمونه آماري مورد بررسي تعداد 196 نفر از مجموعه كاركنان و اساتيد داراي تحصيلات دانشگاهي در مراکز آموزش عالي شهر بجنورد هستند که به صورت تصادفي انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه استاندارد استيفن رابينز در رابطه با ساختار سازماني و پرسشنامه محقق ساخته دانشگاه کارآفرين است. با انجام آزمون همبستگي پيرسون بين متغيرهای ساختار سازماني و کارآفريني سازماني سطح معناداري آزمون(00/0=) در سطح 0.05= α (در آزمون دو دامنه) کوچکتر از 0.05 است و فرضيه اين تحقيق مورد تاييد می باشد. یافته ها حاکی از آن است که بين متغير هاي ساختار سازماني و کارآفريني سازماني رابطه معني دار و معکوس وجود دارد.

کلید واژگان :

ساختار سازماني، کارآفرين سازماني، دانشگاه کارآفرين، کارآفريني دانشگاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک