چکیده :

محیط زیست درطول دهه گذشته بسرعت بعنوان یک پدیده مهم جهانی درآمده است، بدلیل نگرانیهای زیست محیطی موجود، فشارهای زیست محیطی توسط سازمانهای محلی و دولتی و..این روند به تازگی به مصرف کنندگان منتقل شده وآنها نیز درمورد مسائل زیست محیطی نگران شداند و خواستار تولید محصولات سازگار با محیط زیست می باشند. به علاوه امروزه حفاظت از محيط زيست وظيفه حياتي مديريت است كه به عنوان ابزاري در ايجاد تصوير ذهني مثبت از شركت و عنصري مهم براي موفقيت يك سازمان تجاري درك شده است. مسئوليت پذيري در برابر مسائل زيست محيطي نه تنها به سازمانها كمك ميكند تا در عرصه رقابت باقي مانده و سهم بازار خود را افزايش دهند، بلکه شواهدی وجود دارد که افزایش وفاداری مصرف کننده رانیز نشان میدهد. شناسایی چالشها و عوامل موثر بر تحقق بازاریابی سبز هدف اصلی این تحقیق می باشد. این پژوهش از منظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی بوده، منابع تحقیق شامل کلیه مقالات چاپ شده و سخنرانی و میزگردهایی بوده که در طول کنگرههای مختلف در مورد موضوع مورد بررسی، جمع آوری ومستند سازی شده است. مشکلات موجود از سه جنبه اساسی مصرف کننده، شرکت و دولت مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد مشکل اساسی کوچک دیدن مسائل زیست محیطی تو سط سه گروه مذکور می باشد.

کلید واژگان :

بازاریابی سبز، موانع، عوامل موثر بر تحقق



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک