چکیده :

در طول دهه گذشته شاهد رشد گسترده ای در آگاهی و نگرانی مردم نسبت مسائلی مانند تخریب محیط زیست که مربوط به نسلهای فعلی و آینده می باشد بوده ایم. این آگاهی و توجه به محیط زیست آنقدر بزرگ بوده که میتوان آنرا بزرگترین مسئله بالقوه کسب و کار نام برد همچنین این نگرانیها را میتوان با تغییر رفتار خرید مصرف کنندگان از طریق افزایش تقاضا برای محصولات سازگار با محیط زیست مشاهده نمود، که با توجه به مسائلی مانند شرایط فرهنگی و سطح آگاهی،.. در هر کشوری متفاوت می باشد. هدف این پژوهش شناسایی و بررسی عواملی که بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان موثر می باشند. این پژوهش از منظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی بوده، منابع تحقیق شامل کلیه مقالات چاپ شده و سخنرانی و میزگردهایی بوده که در طول کنگرههای مختلف در مورد موضوع مورد بررسی، جمع آوری و مستند سازی شده اند. نتایج نشان دادند 10 فاکتور، جمعیت شناختی، دانش زیست محیطی، نگرش، ارزش، قصد خرید، تجربه پیشین، هنجارهای ذهنی، اثر بخشی ادراک شده مصرف کننده، ارتباطات بازاریابی و پاسخ مصرف کننده به بازاریابی نقش مهم و موثری در رفتار خرید سبز مصرف کنندگان دارند.

کلید واژگان :

رفتار خرید، مصرف کننده، بازاریابی سبز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک