چکیده :

یکی از مشکلات مهم در تنظیم بازار عدم پیش بینی مناسب تقاضاهاي آتی بازار است که باعث میشود تولید کنندگان ، کارآفرینان و همچنین دولت نتوانند سیاست مناسبی را براي کنترل نوسانات بازار اتخاذ کنند .براین اساس، پیش بینی میزان تقاضاي محصول در تنظیم بازار و توسعه فضاي کسب و کار اهمیت ویژه اي دارد .اما نکته مهمتر در این راه اتخاذ روش مناسب براي پیش بینی است که میتواندپشتوانه اي مناسب در اعمال تصمیم بهینه براي مدیران ، تصمیم گیرندگان و کارآفرینان در توسعه فضاي کسب و کار این بخش باشد.ازین رو، در این مقاله علاوه بر بررسی کیفی میزان تقاضاي آتی در بازار مصرف داخلی آبزیان پرورشی از روشهاي سري زمانی و رگرسیون براي پیش بینی استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان میدهد نتایج حاصل از روش سري زمانی به واقعیت هاي بازار نزدیکتر بوده و میتواند سیاست گزاران ،کارآفرینان و فعالان این بازار را در اتخاذ تصمیم هاي مناسب و همچنین توسعه فضاي کسب و کار یاري رساند.

کلید واژگان :

آبزیان ، پیش بینی،تقاضا،رگرسیون، سري زمانی،کسب و کار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک