چکیده :

موتورهای جستجو را مي توان به عنوان يك نوآوري در اینترنت دانست كه به پذيرش افراد براي اشاعه و رواج در نظام اجتماعي نياز دارد. هدف اين پژوهش، ارزیابي مدل پذیرش فناوری در خصوص پذیرش و استفاده از موتورهای جستجو توسط کاربران با تاکید بر نقش روابط برند و تجربه برند آنلاین بعنوان پیامدهای جدید مدل TAM مي باشد. به این منظور، 10 فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه ای تلفیقی حاوی 27 سؤال در 9 بعد استفاده شد و بین 458 نفر از کاربران اینترنت در سطح شهر رشت، بعنوان جامعه آماری تحقیق برای پاسخگویی به بخش های مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. خلاصه نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که اعتماد و سودمندی ادراک شده بر تجربه استفاده از برند آنلاین اثرگذار بوده و تجربه برند آنلاین نیز خود بر رضایت کاربران و تمایل آنان در استفاده از برندهای آنلاین اثر مثبت داشته و این دو متغیر نیز شکل گیری روابط بلندمدت با برند را به همراه خواهند داشت.

کلید واژگان :

پذیرش فناوری، رابطه برند، تجربه برند آنلاین، اعتماد، ریسک ادراک شده.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک