چکیده :

هدف از این مقاله به جایگاه و ضرورت خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان دوره ابتدایی می پردازد.روش تحقیق توصیفی-کتابخانه ای می باشد،پژوهش حاضر به بررسی چند سوال اساسی می پردازد،که عبارت است از:خلاقیت را چگونه می توانیم به دانش آموزان انتقال بدهیم و برای تقویت خلاقیت چه راهکارهایی وجود دارد؟و نتیجه تحقیق حاکی از آن است که بین تدریس معلم با شکوفایی خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد. بین محتوای کتب درسی با شکوفایی خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد.بین استفاده معلمان و دانش آموزان از مواد و وسایل آموزشی با شکوفایی و خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد. بین ارزشیابی کردن از دانش آموزان و شکوفایی خلاقیت آنها رابطه وجود دارد.دستاورد این است که بازی های فکری ،افزایش دانش ، تجربه و روحیه پرسش گری راه هایی است که باعث ایجاد و پرورش خلاقیت در مراکز تربیت معلم می شود.

کلید واژگان :

خلاقیت ،تفکر ،تربیت معلم، واگرا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک