چکیده :

مزیت رقابتی شامل مجموعه ای از توانمندی های شرکت است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکرد بهتر از رقبا قادر می سازد. و پایدار بودن این مزایا در گرو این است که قابل کپی برداری توسط رقبا نباشند. این پژوهش مزیت رقابتی پایدار در بانک صادرات کرمانشاه را بر اساس رویکرد دیوید سون بررسی می کند. هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر مزیت رقابتی در بانک های خصوصی (بانک صادرات کرمانشاه) و مقایسه این عوامل با یکدیگر است باشد این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ، پیمایشی می باشد. جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه ای و توزیع پرسشنامه به انجام رسیده، که پایایی آن بوسیله معیار آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت نمونه گیری به روش تصادفی ساده صورت گرفته است و پاسخ گویان به سوالات کارکنان صف و ستاد بانک صادرات کرمانشاه بود ه اند. اطلاعات به دست آمده به وسیله نرم افزار spss و Amosو از طریق آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته های این پژوهش نشان می دهند که رابطه مثبت و معنا داری بین، برند، سهم بازار، شایستگی های برتر، دارایی های برتر و ارتباطات برتر با مزیت رقابتی پایدار در بانک صادرات کرمانشاه وجود دارد.

کلید واژگان :

بانک خصوصی، دارایی های برتر، کیفیت خدمات، رویکرد دیویدسون، مزیت رقابتی پایدار.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک