چکیده :

از جمله مباحثی كه در چند ساله اخیر، بیشترین توجه را از طرف سازمانها به خود اختصاص داده، كیفیت است.با توجه به بكارگیری سیستمهای گوناگون كنترل كیفیت و دریافت گواهینامه های معتبر كیفی توسط سازمان های تولیدی و خدماتی ،1009 این موضوع در كشورمان نیز مورد توجه قرار گرفته است .در این بین سیستم تضمین كیفیت استاندارد بین المللی ایزو توجه خاصی را به خود اختصاص داده است.محققان دریافتند كه انواع مختلف انگیزه(یعنی داخلی در برابر خارجی )از كسب موجب كسب نتایج و سطوح عملكرد گوناگونی در سازمان ها می شود.در این پژوهش ما قصد داریم با 1009 گواهینامه ی ایزو بر عملكرد سازمانی را در 1009 توجه به شاخص های ارائه شده توسط سایر محققان تأثیر انگیزه از كسب گواهینامه ی ایزو خودروسازی های استان تهران بررسی نماییم .روش تحقیق پیمایشی بوده و از ابزار پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات مورد نظر استفاده شده است.مدل تحقیق توسط یک پرسش شاخص تنظیم شده است .ما پرسشنامه را به 91 نامه با مسئول ارزیابی عملكرد، مدیر فنی مهندسی، و ده نفر از كارشناسان ، HSE مدیر كنترل كیفیت،مدیر تضمین كیفیت، مدیر پرسشنامه ی معتبر جمع آوری نماییم.برای اثبات 909 واحد كیفیت هر خودروسازی پخش كردیم.در مجموع موفق شدیم فرضیه ها از رگرسیون همبستگی و از آماره های توصیفی استفاده گردید.نتایج پژوهش نشان داد كه انگیزه های داخلی در دارند، انگیز ه های داخلی رابطه ی مثبتی با 1009 مقایسه با انگیزه های خارجی تأثیر بیشتری در كسب گواهینامه ایزو كه نمرات انگیزه ی داخلی آنها بیشتر از انگیزه ی خارجیشان شده 1009 عملكرد دارند و شركت های دارای گواهینامه ایزو عملكرد بهتری را از خود نشان داده اند.

کلید واژگان :

انگیزه، عملکرد سازمانی، ایزو9001



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک