چکیده :

ميزان موففيت در هر سازمانی ارتباط مستقيم با نحوه عملكرد كاركنان دارد. بنابراين ارزشيابي كاركنان و عملكردشان در مديريت منابع انساني از جايگاه ممتازی برخوردار است؛ ارزيابی عملکرد فرايندی است که به سنجش و اندازه گيری، ارزش گذاری و قضاوت درباره عملکرد کارکنان طی دوره ای معين می پردازد. . موضوع این پژوهش طراحی مدل ارزشیابی عملکرد کارکنان بر اساس الگوهای روانشناختی است. هدف این مقاله عبارت است از تبیین مفهوم ارزیابی عملکرد، بررسی مدل های متعدد ارزیابی عملکرد، عوامل موثر بر ارزشیابی کارکنان و در نهایت طراحی يك سيستم ارزشيابي عملكرد دقيق و واقعي برای کارکنان بانک صادرات است بر اساس الگوهی روانشناختی که بتواند عملكرد کارکنان را به شیوه کارآمدی ارزشيابي نموده و ميزان اثربخشي و كارآمدي منابع انسانی را در دستیابی به اهداف سازمان بسنجد. روش پژوهش اسنادی- تحلیلی (کتابخانه ای با استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی) و مصاحبه با کارشناسان است. یافته های این پژوهش بیانگر آن است که بین حالات روحی کارمندان، نگرش آنها به شغلشان و انگیزه های پنهان آنها در رابطه با وظایف کاری با عملکرد کارکنان رابطه مستقیمی وجود دارد. و ضرورت دارد که بانک نسبت به شیوه فعلی ارزشیابی کارکنان بازنگری نمایند تا با استفاده از بازخور ارزیابی صحیح عملکرد کارکنان به وضعیت مطلوب مورد نظر خود دست یابد.

کلید واژگان :

ارزشیابی عملکرد، منابع انسانی، مدل های ارزیابی، الگوهای روانشناختی، بانک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک