چکیده :

در دهه هاي اخير حمايت از ورزش بعنوان بخش مهمي از صنعت ورزش وتفريحات سالم روبه گسترش گذاشته است. پژوهش حاضر به مطالعه وضعیت حمايت مالي از ورزش بخش غير دولتي از ورزش پرداخته است. جامعه آماري پژوهش شامل 30 شركت غیر دولتی در شهرستان مشهد بوده است كه در مدت دو سال گذشته بيشترين فعاليت را در امر حمايت مالي از ورزش حداقل بصورت يكي از سه طريق: تيم داري بصورت دائمي، نصب تابلو تبليغاتي و تامين هزينه پوشاك و برگزاري بازي هاي چند جانبه فعاليت داشته اند، مي باشد. شرکتها بصورت داوطلبانه پرسشنامه محقق ساخته دارای اعتبار صوری را تکمیل کردند. پس از جمع آوري داده ها اقدام به تجزيه و تحليل آنها شد و نتايج نشان داد 3/43 درصد از شرکتهاي غير دولتي اعتقاد دارند که حمايت از ورزش موجب افزايش سطح فروش و يا خدمات رساني آنها شده است و 80 درصد از مديران و مسولان شرکتها اعتقاد دارند حمايت از ورزش منجر به ايجاد تصوير مطلوبي از شرکت در اذهان عمومي مي شود. در نتيجه گيري کلي مي توان گفت که دلايل حمايت شرکتها از ورزش شامل؛ کسب شهرت(2/93%)، علاقه شخصي(4/83 %) و دسترسي به بازار فروش و دلايل عدم حمايت شرکتها از ورزش شامل؛ عدم مديريت صحيح از جانب سازمانهاي ورزشي مي باشد.

کلید واژگان :

حمايت مالي، بخش غير دولتي، ورزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک