چکیده :

هدف از تفکر نقاد درک عمیق،ارزشیابی از نظرات و در نهایت حل مشکل است. یکی از مهارت هایی که باید در هر نظام اموزشی به دانش اموزان اموخته شود، مهارت اندیشیدن است. برای عملی شدن این مهم، معلم باید در افزایش مهارت های تفکر و استدلال شاگردان خود بکوشد و ان ها را از مرحله طوطی وار مطالب، به مرحله تفکر سوق دهد و ان ها را در یافتن راه حل مناسب که اساس یادگیری توام با تفکر است، اموزش دهد.مقاله ی حاضر با بررسی تفکر نقاد، ضروورت اموزش تفکر انتقادی ، ویژگی های فهم مهارت تفکر انتقادی، چگونگی شکل گیری حل خلاق مساله ، چگونگی زنده نگه داشتن خلاقیت در مدرسه ،ویژگی های متفکر منتقد و راه ها و موانع ایجاد ان را مورد تاکید قرار میدهد.روش تحقیق این مقاله کتابخانه ای یا توصیفی میباشد. یافته ها نشان میدهد دانش آموزانی که مهارت تفکر انتقادی در آنها رشد داده شده است از اعنماد بنفس قوی، انعطاف پذیری فراوان و قدرت تخیل شگفت انگیزی برخوردارند. حل مساله و تفکر انتقادی قابل اموزش می باشد و دنیای مدرن امروز نیاز مبرمی به این نوع تفکر دارد.

کلید واژگان :

تفکر نقاد، حل مساله، درک عمیق



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک