چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی مدیریت ریسک در مراکز تربیت معلم می‌باشد با وجود اینکه ریسک در هر پروژه ای اجتناب ناپذیر است.ریسک می تواند قابل مدیریت ، قابل انتقال یا قابل قبول باشد ،اما قابل چشم پوشی نیست زیرا پیامدهای ریسک مستقیما هزینه، زمان وکیفیت مصوب پروژه را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باعث عدم اجرای درست و به موقع پروژه و زیان بیش از حد یکی از طرفین می گردد. مدیریت ریسک بخش لاینفکی در موفقیت یک پروژه و فرآیندی است که به شناسایی زودهنگام مشکلات احتمالی و در نتیجه انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از تبدیل آنها به مشکلات و مسائل واقعی در آينده پروژه کمک مي‌کند. روش تحقیق انجام شده در این پژوهش ،توصیفی ، کتابخانه ای و گردآوری اطلاعات به صورت پرسشنامه می باشد. یافته ها حاکی از آن است که با ریسک پذیر بودن و مدیریت آن در زمان ،هزینه ها به مقدار زیادی می‌توان صرفه جویی نمود و در بقا، عدم توقف عملیات و ثبات درآمدها نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

کلید واژگان :

مدیریت، ریسک، مدیریت ریسک، تربیت معلم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک