هدف این پژوهش تبیین رابطه بین کیفیت محصول از طریق ارتباط با عوامل زیست محیطی خرید سبز و همکاری با مشتریان در جهت بهبود عملکرد سازمان میباشد. برای نیل به این هدف، جهت اندازه گیری کیفیت از 3 آیتم گواهینامه ISO 9001، گواهینامه عرضه کنندگان برپایه مقیاس کیفیت و مدیریت کیفیت و در بخش مدیریت زنجیره تأمین سبز از 2 بخش همکاری بامشتریان و خریدسبز و نیز در بخش عملکرد سبز 4 آیتم انتشار آلودگی زباله، تطبیق با قوانین زیست محیطی، شهرت شرکت در عملیات زیست محیطی و عملکرد کلی شرکت درمسائل زیست محیطی مورد بررسی وهمچنین شدّت همبستگی و ارتباط بین متغیرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش تحقیقی علّی میباشد وجامعه آماری آن را کلیه مدیران، کارشناسان، مشاوران، مهندسان، کارکنان، مشتریان و برخی از فعالان خبره در بخش شرکتهای تولیدی پارس خزر و شعبات مرتبط آن تشکیل میدهند. روش جمع آوری دادهها در این پژوهش به روش کتابخانهای، میدانی، مشاهده و پرسشنامه میباشد. ابزار سنجش جمع آوری دادهها در این پژوهش، پرسش نامه ساخته شده برپایه استاندارد در بخشهای کیفیت، مدیریت زیست محیطی، زنجیره تأمین سبز و عملکرد سبزمیباشد وپرسش نامه مذکور در 2 بخش جمعیت شناختی و سؤالات اصلی و تخصصی تهیه شده است.
کلید واژگان :مدیریت کیفیت، زنجیره تأمین سبز، همکاری با مشتریان، خرید سبز، عملکرد سبز
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146660065879636
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در مدیریت و حسابداری(دانشگاه شهید بهشتی)
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید بهشتی
- تاریخ ثبت : 1395/04/02 17:34:18
- ثبت کننده : سید سجاد محتشم
- تعداد بازدید : 255
- تعداد فروش : 2