چکیده :

چکیده هدف: پژوهش حاضربه منظور بررسی دقیق تاثیر یادگیری مشارکتی از طریق آموختن با هم بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان، طراحی و اجرا شد. روش تحقیق: به صورت شبه تجربی و جمعیت آماری متشکل از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی نواحی 4 گانه شهر کرج در سال تحصیلی 92-1391 از بین 4 ناحیه آموزش و پرورش شهر کرج نواحی 3 و 1 به صورت تصادفی انتخاب شدند. یافته ها : نشان می دهد که پیشرفت ایجاد شده در نمره ریاضی پس آزمون گروه آزمایشی معنادار می باشد. در گروه آزمایش از روش یادگیری مشارکتی و در گروه کنترل از روش سنتی استفاده شده. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آزمون t و تحلیل واریانس استفاده شد. نتیجه گیری: روش یادگیری مشارکتی برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان نسبت به یادگیری سنتی موثرتر می باشد و پژوهش اثبات می کند که روش یادگیری مشارکتی بر اساس الگوی پیشنهادی در پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان مؤثر بوده است.

کلید واژگان :

یادگیری مشارکتی، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، یادگیری سنتی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک