چکیده :

هدف از این پژوهش به ارائه یک مدل برای درک بهتر اثر تبلیغات و نوآوری است. این پژوهش به دنبال بررسی اثرات تبلیغات بر قصد خرید مشتریان فروشگاه های زنجیره ایی شهروند می باشد. این پژوهش به لحاظ اهدافی که دنبال می کند از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر روش تحقیق توصیفی پیمایشی می باشد . جامعه آماری این تحقیق مشتریان فروشگاه های زنجیره ایی شهروند بوده که با نمونه گیری تعداد 346 نفر انتخاب شد که در نهایت با نرخ برگشت 91 درصددی 315 پرسشنامه برگشت داده شد. اين پژوهش از روش تحليل عاملي و تحلیل مسیر با EQS 6.1و مدل سازی معادله ساختاری (SEM)، استفاده شده است. نتایج تحقيق نشان¬دهنده اثرات ایجاد یک نام تجاری فروشگاهي قوی و پایدار از طریق تبلیغات و نوآوری است. کیفیت درک شده يك نام تجاری(برند)فروشگاهي به عنوان مهم ترین عامل در پیش¬بینی قصد خرید نام تجاری فروشگاهي شناخته شده است و تبلیغات اثر غیر مستقیمي بر کیفیت درک شده، از طریق متغيرهاي نشانه های بیرونی و كشش دوستداران تازه دارد.

کلید واژگان :

گرایش تبلیغات، نام تجاری(برند) فروشگاهي، کیفیت درک شده، نشانه‌های بیرونی، ویژگی‌های مصرف کنندگان، تبلیغات، علائم تجاری ، رفتار خرید



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک