چکیده :

هدف ازاین پژوهش به ارائه یک مدل برای درک بهتر تاثیرات ارزش ویژه نام تجاری می¬باشد. این پژوهش به دنبال بررسی اثرات این عامل بر پاسخ مصرف کنندگان(مشتریان) با استفاده از داده های بانک مهر اقتصاد می¬باشد. این پژوهش به لحاظ اهدافی که دنبال می کند از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان بانک مهر اقتصاد در شهر تهران بوده که نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری کوکران 431 نفر انتخاب شد که در نهایت با نرخ برگشت 93 درصدی 400 پرسشنامه برگشت داده شد.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد.پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب: ،836/. ،714/. ،782/. ،823/. ،819/. بدست آمد.از روش آماری مدل معادلات ساختاری برای تجزیه تحلیل داده ها استفاده شد.در بررسی روابط بین متغیر ها ،خروجی های نرم افزارEQS 6.1 نشان دهنده مناسب بودن مدل ساختاری بود (میزان شاخص ها NFI=./909 NNFI=./922 CFI=./937 IFI=./938 RMSEA=/071 نشان دهنده برازش مدل ساختاری بودند) به عبارتی دیگر داده های مشاهده شده تا میزان زیادی منطبق بر مدل پژوهش بود. نتایج نشان داد: رابطه ارزش ویژه برند بر تمایل مصرف کننده به پرداخت بیشتر اثر مثبت مستقیم(57/=β) دارد و رابطه ارزش ویژه برند بر نگرش مشتریان به گسترش برند اثر مثبت و مستقیم(82/=β) دارد و رابطه ارزش ویژه برند بر ترجیح و برتری مشتری برای برند اثر مثبت و مستقیم )70/=β) دارد و رابطه ارزش ویژه برند بر قصد خرید مشتری برای برند اثر مثبت و مستقیم(64/=β) داردو رابطه ترجیح و برتری مشتری برای برند و قصد خرید مشتری برای برن اثر و مستقیم (19/=β) داردمحاسبه گردید.

کلید واژگان :

ارزش ویژه نام تجاری مبتنی بر پاسخ مصرف کنندگان،قصد خرید،ترجیح برند،پرداخت بیشتر قیمت، گسترش برند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک