چکیده :

گردشگري به دليل تأثيرات مثبت اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي از جملهه درآمدزايي و تأثير در رشداقتصادي كشورها در حال تبديل شدن به صنعت اول در جهان است و براي اغلب كشورها گردشهگري منبه مهمهي بهراي فعاليت هاي تجاري، كسب درآمد، اشتغال زايي و مبادلات خارجي محسوب مي شود.نوشتار حاضر براي دست يابي به راهكارهاي توسعه گردشگري، به بررسي دو عامل رضايت و وفاداري گردشگران از جاذبه هاي تاريخي استان گلستان به ويژه منطقه گردشگري برج قابوس گنبدكاووس پرداخته است. داده هاي تحقيق ازطريق پرسشنامه گردآوري وبا روش آمارتوصيفي وتحليل عاملي موردتجزيه وتحليل قرارگرفته است. همچنين براي آزمودن فرضيه 0از آزمون اسپيرمن استفاده شده است. / هاي تحقيق با سطح اطمينان 59 بادرنظرگرفتن برخي ازملاحظات آماري ،با اطمينان مي توان گفت،دوعامل اول)كيفيت رفتاري وكيفيت محيطي( كه بهي از 86 درصهدواريان كهل پاسخ هارا تبيين نموده اند،بيشترين ومهمترين نق رادرتحليهل ميهزان رضايت گردشگران واردشده به منطقه فرهنگي وتاريخي برج گنبهدكاووس ايفامي نمايند.

کلید واژگان :

گردشگري، رضههايت منههدي گردشههگران ،ميههزان وفاداري،تحليل عاملي،آزمون اسپيرمن ،برج قابوس.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک