چکیده :

وقوع بحرانها از ديرباز جوامع انساني را با توجه به ارتباطات پيچيده موجود در شهرها، به صورت گسترده¬اي تحت تاثير قرار داده¬اند و در گذر زمان انسانها چگونگی روبه رو شدن با مخاطرات را آموخته¬اند و تا حدودی بکار بسته اند؛ اما آنچه امروزه در نظام شهري اهميت بسيار دارد، توانايي اين نظام در انعطاف¬پذيري دروني در مقابله با بحرانهای طبیعی و اجتماعی و زیست محیطی است. چرا که با روند کنونی و سرعت هرچه بیشتر تغییرات زیست محیطی و اجتماعی آمادگی صرفا برای مخاطرات طبیعی توانایی پاسخگویی به مشکلات پیش-رو را نخواهد داشت.این پژوهش با روش توصیفی – تحلیلی با هدف ارائه الگوي علمي و مناسب در جهت مديريت ريسك مطابق با اصول حمل و نقل شهری پایداری با تأکید بر چهار منظر مالی، رشد و یادگیری، شهروندمداری و فرآیندهای داخلی درصدد ارائه برنامه¬ای راهبردی با تأکید بر پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست¬محیطی در بخش حمل و نقل درونشهری است. نتایج حاصله در قالب سه استراتژی بازنگری سیاست-های پارکینگ و ترافیک ساکن، حمل و نقل غیرموتوری و نهایتا تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر و سه استراتژی تدافعی، ایجاد معاونت جذب سرمایه¬گذاری در شهرداری زنجان به منظور افزایش سرمایه¬گذاری در بخش حمل و نقل، ارتقاء تشکیلات و نیروی سازمانی و آموزشهای لازم به عناصر سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان می¬باشد.

کلید واژگان :

مدیریت ریسک، حمل و نقل شهری پایدار، کارت امتیازی متوازن، مدل سوات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک