چکیده :

چکیده پژوهش حاضر با هدف رویکرد تحلیلی توصیفی و تطبیقی به جایگاه نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT) در آموزش پرورش ایران می¬پردازد در جامعه امروزی هدف اساسی فناوری آموزشی تسهیل و توسعه و تقویت فرایند آموزش و یادگیری است فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در پیشرفت های اخیر از جمله آموزش پرورش داشته است ویژگی هایی همچون فعال شدن فراگیران در ار آموزش و پرورش و تعامل آنها با یکدیگر حضور از راه دور فراگیران در کلاس های درس و ویژگی های دیگر سبب شده است که صاحب نظران تعلیم و تربیت به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه آموزش و پرورش تمایل نشان دهند فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است تغیرات فراوانی را در شیوه زندگی بشری به وجود آورد آنچه مسلم است دنیای کنونی در واقع دنیای استیلای فناوری نوین اطلاعات و دنیای شتاب زدگی تاریخ به لحاظ تغیرات مختلف می باشد سرعت و میزان تولید علم در جهان و روش های نوین گرداوری پردازش و توزیع اطلاعات از یک سو و نیاز رو به تزاید جوامع انسانی به استفاده از نمودهای مختلف اطلاعات از سوی دیگر منجر به پدید آمدن دوره ی اجتماعی خاصی موسوم به عصر اطلاعات است از آنجا که در جامعه امروزی فن آوری اطلاعات با آموزش عجین شده است به¬طوری¬که تصور آموزش بدون استفاده از فن آوری اطلاعات ممکن نیست فناوری اطلاعات و ارتباطات را میتوان بعنوان بارانی تشبیه کرد که اگر در جای مناسب ببارد میتواند سبب جاری شدن سیل یا منشاء شکل گیری باتلاق شود ورود این پدیده به حوزه تعلیم و تربیت و یاد دهی یادگیری خالی از این دو نقش نیست بنابراین لازم است به این نکته توجه شود که پیش از فراهم کردن امکان آمیختگی این دو مقوله باید زمینه سازی فرهنگی و علمی مناسب برای آن صورت گیرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه¬ها بخصوص در عرصه یاد دهی و یادگیری بشریت بدنبال داشته است و گستره کاربرد و تاثیر ان در ابعاد مختلف زندگی امروزی و اینده جوامع بشری به یکی از مهم ترین مباحث روز جهان مبدل شده است پس لازم است برای انتقال اطلاعات به مهارت های مناسب برای این منظور توجه کرد . کلمات کليدي: فناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT) ، آموزش پرورش، ایران

کلید واژگان :

کلمات کليدي: فناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT) ، آموزش پرورش، ایران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک