چکیده :

هدف: ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ارایه مدلی در زمینه بررسی اثرات عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی کشور از دیدگاه دانشجویان و فارغ‌‌‌التحصیلان تربیت بدنی کشور انجام گرفته است. روش شناسی: روش تحقيق از نوع توصيفي _ پیمایشی و مبتني بر مدل معادلات ساختاري است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ ﮐﻪ 805 ﻧﻔﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮي ﺗﺼﺎدﻓﯽ با استفاده از پرسشنامه حضوری و اینترنتی از کل کشور جمع‌آوري گرديد. تجزيه و تحليل داده‌ها با استفاده از مدل‌يابي معادلات ساختاري و با استفاده از نرم افزار لیزرل8.80 انجام شده است. یافته ها: یافته‌ها نشان داد، ارزش برند به ترتیب از وفاداری به برند، آگاهی و تداعی برند، رضایتمندی و کیفیت ادراک‌شده اثر مي‌پذيرد. همچنین مشخص شد، تاثیر این ابعاد بر ارزش ویژه برند به ترتیب از طریق عناصر قیمت، تصویر فروشگاه، تبلیغات، حامی‌گری(اسپانسرشیپ)، توزیع و ترفیع فروش تقویت می‌گردد. نتیجه گیری: با توجه به پژوهش حاضر، و با توجه به ضرایب بالا مشخص شد مدل از برازش کافی و قابل قبولی برخوردار است و می توان آنرا در تحقیقات آتی بکار برد. به همین خاطر پیشنهاد می شود آزمون این مدل روي نمونه هاي آماري ديگر و محصولات و برندهاي مختلف در شرایط بازار داخل بكار گرفته شود و جامعيت آن مورد بررسي قرار گيرد.

کلید واژگان :

برند، ارزش ویژه برند، عناصرآمیخته بازاریابی، پوشاک ورزشی، دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک