چکیده :

هدف از اجراي تحقيق حاضر، شناسایی چالش های پیش روی هوشمند سازی مدارس بوده است. تحقیق انجام شده از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع زمینه یابی می باشد. بمنظور دست یافتن به هدف، 26 چالش شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.جامعه آماری تحقیق مدیران مدارس هوشمند منتخب شهرستان بابل و کارشناسان فناوری و اطلاعات اداره آموزش پرورش شهرستان بابل در نظر گرفته شده است. با استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان حوزه آموزش و پرورش پرسشنامه های مربوطه تهیه گردید.از آنجا که اجزاء متغيرهاي مورد اندازه‏گيري از ادبيات موضوعي تحقيق گرفته شد و توافق خبرگان امر در مورد آنها ابتياع شده بود پرسشنامه دارای اعتبار بوده است. ضریب آلفای کرونباخ (88/0) محاسبه شد و این بدین معنی بود که قابليت اعتماد پرسش‌نامه در حد قابل قبولي بوده است. با جمع‏آوري داده‏ها و اطلاعات مورد نياز، در قالب روش تحقيق كتابخانه‏اي و ميداني، و نيز استفاده از آزمونt تک نمونه ای و فریدمن ، به تعیین موانع پیش روی هوشمند سازی مدارس و اولویت بندی آنها، پرداخته شد. در نتیجه تحقیق 20 مانع اصلی شناسایی گردید، كه « کوچک بودن فضای آموزشی و تعداد زیاد دانش آموزان و نداشتن وقت کافی جهت تدریس » رتبه اول و بیشترین اهمیت و « طراحی نامناسب و عدم جذابیت و کیفیت نرم افزار های آموزشی موجوددر بازار » رتبه بیستم و کمترین اهمیت را در بین موانع شناسایی شده به خود اختصاص دادند..

کلید واژگان :

مدارس هوشمند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک