چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین کیفیت دلبستگی و سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر شوش و با روش توصیفی - همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان نفر به عنوان نمونه آماری 221 ) تشکیل می دهند که تعداد » پسر827 دختر و 1221« نفر 2112( دختر و پسر مقطع متوسطه پرسشنامه (هوش هیجانی بار- اون، سبک های دلبستگی هازن و شیور، 3 به دست آمد و برای جمع آوری داده ها از راهبردهای لازاروس) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار 2 نسخه SPSS آماری استفاده شده است. بر اساس نتایج پژوهش حاضر بین کیفیت دلبستگی با هوش هیجانی در دانش 1 آموزان مقطع متوسطه شهر شوش رابطه معناداری وجود دارد و همچنین بین سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر شوش رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که کیفیت دلبستگی در دختران بیشتر است و توجه بیشتری باید به دختران نوجوان جامعه شود.

کلید واژگان :

سبک های مقابله ای، کیفیت دلبستگی، هوش هیجانی.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک