چکیده :

امروزه شرکتهای کوچک ومتوسط با تغییرات مداوم محیطی مواجه هستند. این تغییرات ممکن است یک تهدید مهم برای آنها باشد زمانیکه توسط شرکت نادیده گرفته می شود . اما ممکن است بعنوان یک فرصت ارزشمند نیز در مرحله ی پیش بینی به کار بروند . استراتژی های به کارگرفته شده توسط سازمانهای بزرگ به دلیل محدودیت هایی که در سازمانهای کوچک ومتوسط وجود دارد نمی توان در سازمانهای کوچک و متوسط به کار گرفت . بنابراین شرکتهای کوچک ومتوسط بایستی با درک درستی از شرایط آینده و روش های ویژه ای نظیر بررسی چشم انداز فرصت خود با این تغییرات مقابله نمایند . با توجه به مطالبی که عنوان گردید هدف از این مطالعه تحلیل مبحث آینده نگاری و کاربرد آن در تحلیل محیط کسب و کار است . ابزار گردآوری داده ها در این مقاله بررسی جامع ادبیات موضوع می باشد.

کلید واژگان :

آینده نگاری ، آینده پژوهی ، کسب و کار کوچک و متوسط ، فرصت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک